Wywiad z Agnieszką Wróblewską-Kazakin w magazynie Rynek Zabawek
Wywiad z Agnieszką Wróblewską-Kazakin ukazał się w pierwszym numerze magazynu branżowego Rynek Zabawek. Tematem rozmowy było podsumowanie ubiegłego roku oraz plany na kolejny. Zapraszamy do przeczytania całego artykułu w magazynie, a na naszym blogu prezentujemy skrót podsumowania roku 2022 i planów na 2023.
Podsumowanie roku 2022
W ubiegłym roku firma Hemar, jak wiele innych przedsiębiorstw, musiała stawić czoła trudnościom wynikającym z pandemii koronawirusa oraz wojnie na Ukrainie. Wielu konsumentów ograniczało zakupy jedynie do niezbędnych produktów. Głównymi odbiorcami produktów Hemar były sieci supermarketów. Poziom eksportu wzrósł o 10% w porównaniu z rokiem 2020, i kształtował się na poziomie 35% ogólnej sprzedaży. Firma otworzyła się na nowe rynki na Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii i Grecji.
Najpopularniejszymi produktami Hemar był kuferek z klockami, wózek z klockami oraz koparka z przyczepą.
Firma zainwestowała w technologię recyklingu, dzięki czemu zaczęła odzyskiwać 100% swoich odpadów produkcyjnych, oraz w elektrownię fotowoltaiczną, która pozwala na zmniejszenie zużycia energii i materiałów w procesie produkcji.
Plany na 2023 rok
W 2023 roku firma będzie kontynuować politykę ekologiczną i pogłębiać rozwój w tym kierunku. Aktualnie Hemar testuje różnego rodzaju biotworzywa, aby stworzyć zabawki ekologiczne, ale i trwałe, zachowujące cechy użytkowe przez dłuższy czas.
Firma przykłada ogromną wagę do realnych potrzeb konsumenta. Ostatnie lata zmieniły diametralnie sytuację konsumentów, dlatego priorytetem Hemar stało się zidentyfikowanie na nowo oczekiwań klientów.
Poza tym w roku 2023 czeka nas wiele targów i spotkań branżowych. Na pewno też nie zabraknie produktowych nowości.